diumenge, 5 de juliol del 2015

Segon dia de colònies!!

Bon dia des de la colònia Apassomi !!

Ahir va ser el nostre primer dia sencer a Pontons, i l'experiència és inigualable: ja hem fet de Penyafort la nostra pròpia casa (i això vol dir que sovint l'habitació també la tenim quasi tant desordenada com si fos la nostra, però poc a poc anem aprenent on va cada cosa i com fer-ho tot sols).

Els de Colònies vam tenir una visita totalment inesperada: una índia que, com nosaltres, fa temps que roda pel Món Perdut, acostumada a caçar les seves preses i viure envoltada de natura. Ens va explicar que, si volíem escapar del món perdut, la millor forma d'enviar un missatge a l'exterior era mitjançant senyals de fum, així que això és el que vam intentar durant el dia. Primer de tot, a l'activitat de matí, ens vam comportar com un vertader poblat indi i vam construir els nostres tipis.

Els de Colònies After vam tornar a tindre la visita de la Reina de l'Illa, i ens va explicar que la primera base per sobreviure és l'alimentació i la caça. Vam confeccionar un quadern de bitàcola, on cada dia anirem explicant les nostres vivències i anècdotes perquè quan ho puguem llegir d'aquí un temps recordem tot el que vam viure aquests dies.

Tot això ens va deixar esgotats, així que en un segon vam estar tots assentats a taula esperant el dinar: un plat d'arròs amb tomata i mandonguilles!

La tarda no va ser menys divertida: els més petits van participar en el Gran Joc de la Bandera, que consisteix en prendre la seva bandera a l'equip contrari. Quin esgotament! Però sens dubte ens ho vam passar d'allò més bé.
Els més grans vam fer una gimcana per aconseguir el material per poder construir després les nostres eines per caçar, pescar i filtrar aigua. Seguidament, vam fer uns jocs on vam poder fer servir aquestes eines i així aconseguir assegurar la supervivència.

El sopar va ser, potser, el moment més difícil per alguns: era el torn de la verdura, que sovint tant ens costa, i una mica de peix amb amanida, però tot i així vam buidar els plats!

Encara ens quedaven forces, però, per fer l'última activitat del dia! Els de Colònies vam buscar entre la foscor, gràcies a la llum de les llanternes, els elements que ens feien falta per encendre un bon foc i enviar el nostre missatge (tranquils, que ho vam donar tot  l'índia, que hi té més experiència que nosaltres).
Els de Colònies After vam fer una gran festa, amb divertides partides de bingo, i seguidament vam preparar uns deliciosos còctels que després vam provar nosaltres mateixos. Boníssims!

Després de tanta activitat, el millor és assentar-se tots junts i fer la reflexió del dia, on cada grup valora davant de la resta com han anat els diferents aspectes durant la jornada: habitacions, tarannà de grup, activitats...

Ah, i per cert, aquesta nit no hi ha hagut ànima amb ganes de gresca a l'hora de dormir!