dissabte, 7 de juliol del 2012

Dia 1 - Colònies 2012

Hola pares, mares, familiars... ja estem al Port del Comte!

Per aquí a les Garrigues tot bé? Aquí no en patim pas de calor...

Nosaltres vam arribar molt bé al Alberg Mirador del Port del Compte, la nostra casa de colònies, el viatge amb bus no es va fer gens de pesat tot i que el recorregut era llarg i amb moltes curves

Ahir va ser un dia molt molt mogut! Els nens van acabar cansadíssims, sobretot els petits! Però expliquem-ho des del principi:

Després de parlar amb el missatger indi que va venir amb cavall i que vosaltres us despedisiu dels vostres nens i nenes a la plaça Europa, ens vam dirigir cap a Solsona.

El recorregut de Borges a Solsona ens va passar molt ràpid ja que els vostres fills i filles marxen de colonies molt animats i amb moltes ganes i van passar un trajecte foça entretingut. Després de passar per Solsona vam parar a la Mare de la Font, un petit parc molt bonic on vam menjar-nos el menjar que els hi havieu preparat, tot bonissim!

Al acabar de dinar vam començar a fer jocs de coneixença, que bé que ens ho vam passar! em sembla que tothom ja coneix a tothom. I al acabar de coneixer-nos tots vam organitzar-nos en 8 grups de nens i nenes d'edats similars.

Al acabar de dinar vam tornar a agafar el bus que aquest sí, ens va portat fins a la nostra destinació: El Alberg Mirador Port del Comte , de la Coma i la Pedra. Quina casa més boonicaaa! I després vam entrar per grups a les habitacions, unes habitacions perfectes, fins i tot hi ha grups que solament en dormen 4 en una habitació, d'espai en tenim per donar i per vendre! Aquest any, a més, ens hem estalviat tota mena de discussions a l'hora de triar els llits i cap dels nens s'ha queixat.

En acabar això vam berenar, que hi ha millor que un típic i boníssim pà amb xocolata?! I seguidament ens vam posar a fer l'activitat típica de les tardes del primer dia, l'horari i les normes, però aquest cop d'una forma força diferent, ja que aquest any va d'indis vam decidir fer un totem de normes  que els nens i nens van decorar amb pintura, quin munt de colors! Quan ho vam tenir acabat vam muntar el totem i cada grup anava explicant les normes que havien escrit.

Més tard vam reunïr-nos per grups i vam acabar de coneixer-nos tots i totes. I després de fer gana, cap a sopar!!

Una sopeta ben calentona, ja que per aquí dalt fa una mica de més fresqueta que per les Garrigues, i llonganisses amb patates fregides, com veieu estàn bén alimentats.

L'activitat de nit va ser fantàstica, quin fart de riure! Aquet any la Gala del Cançoner 2012 va ser molts més luxosa, fins i tot teniem presentadores!  Els monitors vam fer riure una mica als nens i nenes, que valoraven les actuacions dels seus monitors pitant amb un xiulet, vam acabar tots amb un mal de cap... però que bé que ho van fer tots!

Quan tot semblava acabat va aparèixer el gran cap Wasaki, un home molt savi que havia viscut més de 3500 llunes, i el qual ens va donar el nom dels vuit grups i ens va demanar si podiem fer reviure les seves tradicions, les dels indis.

En acabar això tots els nens de l'apassomi estaven cansadíssims i després de fer la bonica i relaxant reflexió del dia, tots els nens es van dirirgir cap a les seves habitacions i es van posar als llits! A alguns la son els hi va venir més aviat que a d'altres però això és l'eufòria del primer dia!

Quantes coses hem viscut només amb 24 hores junts, i tot el que ens espera! Això és tot el el que tenim fins ara, ens veiem demà, avui toca fer tipis, quines ganes!

Una forta abraçada a tots pares i mares d'aquests nens tan fantàstics!