dissabte, 15 de juliol del 2006

Colònies d'Estiu 2006

L'arribada del Juliol vol dir per l'Esplai Apassomi, l'arribada, també, de les seves Colònies d'Estiu.

Les colònies del 2006 han estat les més participatives de totes les que es venen organitzant des de l'Apassomi. Dos autocars van sortir puntualment des de la Plaça Europa de les Borges Blanques el dia 7 de Juliol de 2006. Anaven carregats amb 74 nens i nenes de les Borges i rodalies i amb 19 monitors i monitores, que com sempre, venien disposats a fer-los viure les mil i una aventures.
En la sortida, com ja és costum, va passar quelcom de misteriós i sorprenent: La Policia Local de les Borges en va lliurar un Passaport d'uns Turistes que, segons havíem conegut en una carta tramesa a tots els nens i nenes, s'havien perdut per les terres berguedanes...

Així es com els nostres autocars, replets d'il·lusió, màgia, energia,... van enfilar la carretera i..., després de dues hores de trajecte van arribar fins a la Casa de Colònies La Sala, a la Pobla de Lillet (comarca del Berguedà)
Els famosos turistes desapareguts, van fer-nos una visita el primer dia a la nit. Van venir per demanar-nos ajuda... Ens demanaven que els omplíssim una maleta, que ells mateixos portaven, amb tots els records i elements de les Festes Populars Catalanes.

Nosaltres, que sempre estem disposats a prestar l'ajuda a qui ho demani, vam creure oportú que, després d'organitzar-nos i saber on estan els dies del calendari, calia viure durant les colònies les nostres festes... seria la única manera d'aconseguir allò que ens han demanat els famosos turistes.
Dit i fet: La primera festa que vam celebrar va ser la del Nadal. Al matí, tots en vam posar a preparar els pessebres vivents que representaríem a la tarda. Com que era diumenge i a més celebràvem el Nadal, vam compartir una distreta Missa del Gall... l'encarregat de fer-la va ser en Fra Gil (Moltes gràcies Gil!!!). A la nit, tocava celebrar el Cap d'Any.

La Fira del Teatre va ser l'encarregada de donar relleu al Nadal. Tots ens vam convertir en actors i actrius professionals.

L'endemà, els més petits van anar a menjar-se la Mona, i així, sense gairebé donar-se'n compte, van realitzar una excursió que els va portar fins a la Pobla de Lillet a visitar els Jardins d'Artigas.
Els més grans, tenien l'encàrrec d'anar a buscar la Flama de Sant Joan. Van anar a acampar a la Font del Bisbe després d'una dura i llarga travessia per les terres berguedanes. Amb la Flama a la Casa de Colònies, ja es podia celebrar com calia la Festa de Sant Joan. Els més petits de la casa, van ser els encarregats de preparar per a tots unes delicioses coques de Sant Joan. A la tarda, vam preparar els ball tradicionals més originals que s'hagin vist mai i a la nit, la revetlla va omplir-se de música, ball, petards, coca,... i com no, la Foguera!

La Diada Nacional de Catalunya també va treure el nas a les nostres colònies. Va fer-ho amb l'organització del Concurs de Sardanes a la Plaça Major de la Sala. Tots i totes vam participar en un concurs de punts lliures que va finalitzar amb una sardana de germanor.
Els Turistes van tornar a aparèixer per fer de pregoners de l'última festa, la Festa Major! La primera tarda era la dels preparatius: banderes, banderoles, cartells, entrades,... calia preparar-ho tot per a la Gran Festa. L'elecció de l'hereu i la pubilla va ser el primer acte d'una atapeïda Festa Major que va comptar amb: cantada d'havaneres, concurs de pesca, berenar popular, la tradicional traca, jocs de cucanyes, concurs de barques, cercavila de Caps Grossos, sopar popular, ball amb orquestra i castell de Foc (déu ni do!) Finalment, i després de viure d'una manera molt i molt especial totes aquestes festes, calia donar als turistes la Maleta amb tots el records...

Tot i que aquest any, cada dia va ser una festa, també ens va quedar temps per a fer els serveis, anar a la piscina, jugar a futbol,... bé, tot el que any rera any fan tan i tan especials a les nostres colònies d'Estiu.

Gràcies a tots per haver-hi participat!